Eerste paar weekjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van iristenbroeke - WaarBenJij.nu Eerste paar weekjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van iristenbroeke - WaarBenJij.nu

Eerste paar weekjes

Blijf op de hoogte en volg

19 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Het is nu ongeveer 3,5 week geleden dat ik in Suriname ben gekomen, het voelt oprecht alsof ik hier al veel langer zit en toch ook weer niet. Ik voel me hier op m’n gemak en vermaak me uitstekend in mijn vrije tijd. Het voelt nu net een weekje alsof ik toch echt een beetje begin te wennen aan het land, de temperatuur, de mensen, etc. Mijn gevoel zegt dat ik hier lang zit, ik doe veel en maak veel nieuwe indrukken mee, maar als mijn hoofd dan denkt dat ik hier pas 3,5 week zit lijkt dat veel korter dan wat mijn gevoel zegt. Nouja ingewikkeld verhaal over gevoelens en gedachten hahaha.

Sinds ik in Suriname ben gekomen ben ik ook begonnen om met school bezig te gaan (jaja dat doe ik hier ook). Ik werk bij een stage instelling in Paramaribo die als doelgroep heeft: sekswerkers en verslaafde vrouwen. Deze week wordt de derde week dat ik hier zit en nog steeds heb ik voor mijn gevoel nog niet echt iets gedaan voor de stichting. Het gaat niet zo goed met de stichting en er is een over-load aan personeel, naar mijn idee niet zo effectief allemaal. Maar om een niet te vooroordelende houding te hebben, heb ik mezelf gezegd om de eerste paar weken een observerende houding te hebben. Tot nu toe zie ik dat candy crush en youtube veelbezochte sites zijn en dat een babbeltje aan een telefoon ook geen kwaad kan. Ook zie ik dat er veel kracht wordt gehaald uit het Christenlijke geloof, iedere ochter wordt er gebeden, een stuk uit de bijbel gelezen en een vers gezongen. Het geloof geeft de medewerkers kracht, ondanks dat het niet goed gaat, geloven zij dat God ervoor zal zorgen dat het loopt zoals het loopt. De momenten dat ik wel iets heb kunnen doen behalve aan mijn verslagen te werken was bij de out-reach momenten. Er gaan dan 4 medewerkers de straten op op zoek naar sekswerkers of verslaafden. Ik heb dit 1x in de ochtend gedaan en 1x in de avond. Dat is toch wel een beleving die je niet iedere dag mee maakt. Hetgeen dat de stichting dan doet is het uitdelen van condooms en folders. De maatschappelijk werk gebeurtenissen op die momenten is niet indrukwekkend, maar het gevoel dat het me geeft om in het donker over de straten van Paramaribo te slenteren op zoek naar sekswerkers is heel apart en bijzonder.

Nou genoeg over stage, ik heb ook hele leuke dingen kunnen doen buiten stage om. Ik ben een keer op trip geweest naar Brownsberg, daar heb ik overnacht op de berg in een hangmatje, waar ik uitzicht had op het stuwmeer. Verder trek ik hier veel met mijn huisgenoten van mijn huidige woning en van mijn vorige woning op (ik ben afgelopen week verhuisd van een kamer naar een echte grote woning :) Met de huisgenoten kan ik van alles doen, zwemmen, eten/uit eten, feestjes bezoeken, filmpje kijken, spelletjes avonden, etc. Ik ben toch wel heel erg blij dat ik het goed kan vinden met deze mensen, dat maakt de vrije tijd toch wel heel erg leuk!!

  • 25 Oktober 2015 - 23:37

    Oma En Opa Ten Broeke:

    Spannende stage hoor. Wat een prachtige foto's van Brownsberg. Sorry van die bosbranden, oma verwisselde even Indonesië met Suriname. Leeftijd (haha)
    Jullie vermaken je verder prima zo te zien, geniet ervan,
    veel liefs, opa en oma, poot Sammie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2016

Gelukkig nieuw jaar

03 December 2015

Decembermaand

12 November 2015

Leuke momenten

19 Oktober 2015

Eerste paar weekjes

25 September 2015

'Gedwongen' reis blog

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 2226

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: