Leuke momenten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van iristenbroeke - WaarBenJij.nu Leuke momenten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van iristenbroeke - WaarBenJij.nu

Leuke momenten

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Er zijn weer een aantal weken voorbij gegaan hier in Suriname en ja ik vermaak me nog steeds heel erg goed hier! Ik heb weer een boel leuke dingen mogen doen in dit land. Laatst vroeg iemand me wat nou het leukste was dat ik hier had gedaan of gezien, ik hoefde niet heel erg lang na te denken over het antwoord, want wat me toch iedere keer weer verbaast is hoe vriendelijk en gastvrij de meeste mensen hier zijn. Zo is het niet vreemd als alle huisgenoten mee gaan naar een Hindoestaanse bruiloft van een andere huisgenoot (en ja ook wij krijgen roti met de handen te eten). Je wordt zo gastvrij ontvangen door de meesten, daardoor krijg ik telkens toch wel een geluks momentje.

Ook zijn we een dagje wezen vissen in Commewijne, we gingen mee met een huisgenootje die hier al langer woont. De tocht erheen was al een avontuur op zich, door smalle zandweggetjes met struiken tot voor de auto. Ik ben er echter achter gekomen dat ik niet een groot fan ben van de sport vissen.. Maar evengoed een leuke dag gehad. Natuurlijk ook bij deze dag een voorbeeld van de vriendelijke gastvrijheid. Twee huisgenoten gingen langs bij de vriend van onze huisgenoot, zijn moeder stond erop dat er genoeg fruit en groente mee naar huis genomen werd door ons, ze kwamen daardoor ook terug met een mango, poe (soort groente), papaya, 4 kerstbroden, etc. De vis gingen we klaar maken bij de oom en tante van de jongen die ons mee nam, heerlijk hoe je wordt opgenomen in een huis en hoe open je wordt ontvangen. Ook deze dag voelde ik me toch wel heel erg blij met waar ik was en met wie ik daar was.

Ik heb me afgelopen weken ook mogen gedragen als een ietwat groot klein kind, hahah. M’n huisgenoten doen gelukkig lekker met me mee. Zo hadden we een kinderfeestje bij de Mac, omdat een huisgenootje (28) jarig was (eigenlijk wilden we gewoon een Mcflurry eten). Het feestje eindigde in de glijbaan en we werden ook weer thuis afgezet : ) hahahah. Natuurlijk was thuis het feest niet over, want er moest even 10 tellen in de rimboe worden gedaan. Nu ik dit zo op schrijf twijfel ik toch wel even aan mijn leeftijd moet ik je zeggen.. Maargoed het gaat erom dat het gezellig was en dat was het!

Er zijn nog zoveel dingen die heel erg leuk en bijzoner waren, maar teveel om op te schrijven. Nog wel een leuk iets is dat ik samen met een huisgenootje naar de theater voorstelling 'Schijn' ben geweest. Bij het uitgaan kwamen we de producer tegen, waarnaar we auditie hebben gedaan voor een rol als boom (helaas niet geworden..). We hebben wel een kaartje gekregen en een leuke avond gehad met de mensen van het theater, weer eens wat anders dan een avondje gewoon stappen.

Dit weekend ga ik naar Apiapaati toe, dat is een vier daagse trip naar het binnenland toe. Ik heb d’r al weer heel veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2016

Gelukkig nieuw jaar

03 December 2015

Decembermaand

12 November 2015

Leuke momenten

19 Oktober 2015

Eerste paar weekjes

25 September 2015

'Gedwongen' reis blog

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 2224

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: